Меджибізька фортеця в гостях у Хмельницького

Серія заходів «День музею в бібліотеці» розпочалась в обласній читальні для юнацтва. Відкрив її виставкою «Нетлінні скарби України» з фондів свого музею Державний історико-архітектурний заповідник «Межибіж».

– Таким чином ми наближаємо до мегаполісу скарби минувшини, що сягає витоків нашої історії. Меджибізький замок посідав чільне місце ще між середньовічними фортецями світу, і нині це унікальна пам’ятка архітектури, – сказав директор заповідника «Межибіж» Олег Погорілець. – Але наш заповідник – це не тільки приваблива для туристів, фестивалів та реконструкцій фортеця. Це численні експозиції, деяким з них немає аналогів в Україні.

На доказ того відвідувачам заходу представлені експонати з музею подільської вишивки, доповнені колекціями Віктора Косаківського й Олександра Чернова. Кілька оглядових лекцій про вишивку виголосила член Національної спілки краєзнавців України і лауреат обласних премій імені Тараса Шевченка і Костя Широцького Галина Медведчук.

– Речі, вишивані сорочки і рушники зі старих скринь, які несвідомо повикидали в останні півстоліття, насправді є скарбами, – підкреслила Галина Медведчук. – Вишиття – то найдревніше письмо, таїна якого захована у вушку голки. І вартісність цієї таїни рівна цінності музики Бетховена. А писали ж її прості жінки.

biblio

Дослідниця розповіла про стилі і види вишивки – створення червоно-чорних оберегів на одежі, зокрема про подільську «низинку» – вишивання з вивороту. За її словами, сила оберегів зберігається навіть в осучаснених узорах. Хай вони здійснені машинним вишиванням. Такої зараз популярності набули вишиванки, що ручне вишивання вже не задовольняє попиту.

Михайло Цимбалюк.

Loading...
Теги: ,
У разі повного чи часткового відтворення матеріалів пряме посилання на "Незалежний громадський портал" обов'язкове!
Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися

Коментування

Ваша електронна адреса не буде афішуватись.