Секретар Хмельницької єпархії УПЦ КП протоієрей Володимир Марущак: «Україна має право мати свою визнану Церкву»

Процес отримання Томосу і створення Єдиної помісної православної церкви виходить на фінішну пряму.  Об’єднання церков для створення нової помісної церкви – найскладніша частина процесу. Церковне об’єднання – результат довгих, як правило, абсолютно закритих переговорів. Адже Церкви – не фірми, які можуть легко об’єднуватися, зливатися або поглинатися одна іншою.

Як  ці процеси проходять на Хмельниччині розповів НГП секретар Хмельницької єпархії УПЦ КП протоієрей Володимир Марущак.

Митрофорний протоієрей Володимир Михайлович Марущак, народився 27 квітня 1977 року в селі Більче-Золоте Борщівського району Тернопільської області. У 1994р. закінчив Більче-Золотецьку загально-освітню школу I-III ст.

У 1994р. вступив в Івано-Франківську Духовну семінарію, за час навчання в семінарії виконував послух іподиякона у єпископа Івано-Франківського і Галицького ІОАСАФА.

7 лютого 1998р. рукоположений у сан диякона у Храмі Всіх Святих землі Української, м. Івано-Франквська.

28 червня 1998р. рукоположений у сан священика, єпископом Івано-Франківським і Галицьким ІОАСАФОМ в Храмі Всіх Святих землі Української, м. Івано-Франківська.

У 1999р. прийнятий у клір Хмельницької Єпархії УПЦ Київського Патріархату. 1 червня 2001 року призначається настоятелем храму “Всіх Святих землі Української” м. Хмельницького вул.

З червня 2003р. є секретарем Хмельницького Єпархіального управління УПЦ Київського Патріархату.

У 2007 році закінчив Національний Університет “Острожська Академія” за спіціальністью “Богослівя” здобувши кваліфікацію Магістр Богослівя.

26 червня 2008р. закінчив Національний Університет “Острожська Академія” за спіціальністью Релігієзнавство та здобув кваліфікацію Магістр релігієзнавства, викладач філосовських та релігієзнавчих дисциплін.

– Чим ближче наближається час надання Томосу, тим частіше лунають заклики представників УПЦ МП про невизнання цього процесу. З чим, на Вашу думку це пов’язано?

– У статуті РПЦ чітко прописано, що єпархії УПЦ МП є складовою частиною РПЦ, і тільки через російську церкву мають повноту спілкування зі всім православним світом. Тобто, без згоди, без дозволу чи рішення Синоду РПЦ Українська православна церква МП в Україні нічого самостійно робити не може.

Аби ви розуміли, у Церкви на першому місці стоїть послух, а не демократія, хоча кожен має право висловити свою думку. Але є соборні рішення, які приймаються більшістю та виконуються усіма. В УПЦ МП рішення приймаються в Москві.

Чому сьогодні РПЦ показує Томос як якусь страшну трагедію, котра призведе до розколу суспільства і кровопролиття? Чому вчергове піднімається питання канонічності чи не канонічності?

Російська церква мала більше 25 років, аби вирішити питання Української православної церкви. Але вона для цього нічого не зробила, навпаки, поглибила розділення та протистояння.

Якщо УПЦ МП вважає себе українською церквою, то у своїх проповідях мала б назвати Голодомор Голодомором, а не карою божою за гріхи наші. Або ось такий приклад: в одній з проповідей вони порівняли Віктора Януковича з Христом, який несе гріхи всієї країни, а церква (МП) йому у цьому допомагає. Ну повний абсурд. Вони говорять про громадянську війну в Україні, прекрасно знаючи і нехтуючи реалії: захват Криму, російські війська на Сході. Вони не осудили цього. Вони не осудили окупанта, який прийшов зі зброєю до нас вбивати та грабувати.

Тому Церква в Україні має бути українська.

Навіть, якщо зробити простий екскурс в історію, то історично Українська Православна Церква від Хрещення Руси-України була Митрополією Константинопольського Патріархату. Лише 1448 року від Київської Митрополії відокремилася Московська єпархія, яка через 141 рік (1589 року) отримала визнання Константинопольського Патріархату.

Свою віру ми взяли від Візантії, тому Константинопольський Патріархат є для нас Церквою-матір’ю.

Російська церква немає ніякого відношення до хрещення Київської Русі. Вони не можуть бути Церквою-матір’ю, тому що є похідною від нас. І у цьому немає нічого дивного чи страшного. Так сталося історично.

Росія вкрала нашу історію, а російська церква це підтримала. Батьком брехні є диявол.

Бог не в силі, він у правді. Все має стати на свої місця.

Українці дуже терпелива нація, але коли наступає край терпінню, постає нова історична віха, яка визначає подальше наше життя.

– Яка ситуація щодо об’єднавчих процесів у єдину помісну Церкву на Хмельниччині?

– Сьогодні на території Хмельницької області діє чотири православних єпархії. Три з них – це Московський Патріархат та одна наша.

Ріст парафій у нас активніше почав відбуватися, починаючи з 2005 року. На сьогодні зареєстровано понад 250 парафій УПЦ КП. Московський Патріархат має на Хмельниччині понад 800 зареєстрованих парафій.

Такій статистиці є ряд причин. Одна із них, чи не головна, що у період президентства Леоніда Кучми, органи державної влади практично перешкоджали реєстрації наших парафій. У той же час УПЦ МП мали реєстрацію мало не у кожному селі.

Наше духовенство відкривали парафії у таких селах, які Московський Патріархат вважав безперспективними.

Однак саме цей період став для нашого духовенства часом самоочищення.

Зараз, коли ми йдемо до Томосу, я чітко розумію, що процес об’єднання буде непростий. Більше того, з деякими представниками УПЦ МП, я, до прикладу, об’єднуватися навіть не хотів би, оскільки вони ментально інші, вони осколок «руського міра».

У той же час, серед духовенства Московського Патріархату на Хмельниччині є представники, з якими маємо тісне спілкування, які стоять на проукраїнських позиціях.

Хочу вам сказати, що сьогодні процес надання Томосу надмірно політизують, особливо люди, далекі від Церкви. З часом це все минеться.

Зрозумійте, Томос дається українському народові, як право мати свою визнану Церкву. І це правильно та логічно, оскільки у незалежній державі має бути своя незалежна Церква.

– У соціальних мережах час від часу з’являються публікації, які показують статки та життя священнослужителів, яке не зовсім відповідає їх статусу. Ваша думка з цього приводу?

– Багатство не є гріхом, гріхом є те, як ти ним розпоряджаєшся. Священник утримує себе своєю службою громаді та на її пожертви. Тому статки священнослужителя залежать від статків та пожертв парафіян його громади. Хтось жертвує більше, хтось менше.

Інша справа, якщо священнику багатий парафіянин дарує, до прикладу автомобіль, то він може від нього відмовитись, або ж передати у дитячий будинок тощо. Це – моральні якості людини. Священик також людина і він спокушається на владу та гроші.

Ведення окремими священниками розкішного способу життя говорить, радше, про їх моральну недосконалість, якусь ущербність.

Найприкріше у цьому те, що такий священнослужитель уособлює зовсім інше, чого вчить Церква.

Однак хочу вас запевнити, що таких священників, на щастя, не так багато. І навряд чи по їх діяльності слід оцінювати діяльність всіх представників Церкви.

Олексюк Вадим.

У разі повного чи часткового відтворення матеріалів пряме посилання на "Незалежний громадський портал" обов'язкове!
Loading...
Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися

Коментарів: 21

  1. Марущак! Церква не може бути, ні українською ні російською, ні афроамериканською. Ти Біблію почитай, і веди людей до Христа. Досить політичних ігор. На твоїх руках буде кров загиблих душ, якими ти маніпулюєш, бо Христос жодного разу не називав ні конфесії ні релігії ні патріархатів, у своїх зверненнях до людини. Ти прекрасно знаєш що у Христі немає ні українця ні росіянина, ні китайця, у Христі всі рівні. Ви з своїм егрегором УПЦ КП, такі самі брехуни як і УПЦ МП. Томос, який я швидше називаю тамосом – це звичайний політичний хід Порошенка. Держава і політика не можуть мати нічого спільного, забув? Марущак!!!

    • “Патріотизм має бути притаманний християнину: він любить власну вітчизну і в той же час має відкрите серце до інших людей, готовий поважати їхню гідність і права” -сказав Гузар.
      Українська Православна Церква мала свій незалежний внутрішній та зовнішній розвиток, формувалася своя традиція богослов’я, світогляду, матеріальної та духовної культури. Особливого розквіту це набуло в епоху святителя Петра Могили у середині XVII ст. і тривало до середини ХVIII ст.
      Незалежність Української Церкви від Росії та Московської патріархії є явищами пов’язаними та обумовленими: без незалежної Церкви не може бути повноцінної незалежної держави й, навпаки, незалежність держави є умовною без незалежної Церкви. Якби в Україні була створена Єдина Помісна Православна Церква відразу після 1991 р., тоді не було б війни на Донбасі, не було б сепаратизму та конфліктів у державі.

    • Не Марущак, а отець Володимир. Майте повагу до людей, тим більше людей духовних, котрі спілкуються із Богом.

    • А не хочеш це написати Патріарху Варфоломію? Можливо, він теж не читав Біблії, так?)))
      А ще краще, не пиши тут нічого. І, взагалі, ніде нічого не пиши. Не з твоїм інтелектом коментувати інтерв’ю магістра богослів’я))))

  2. Стосовно Статуту РПЦ може і так. Але покійний Володимир та теперішній Онуфрій – митрополити-українці, обрані українцями-єпископами. А тепер, на зло москалям, будемо мати грека, призначеного турками. До того ж, де гарантія, що томос дадуть. Ні, звичайно, дадуть… через років сто. Брати, вчимося смиренню та цінуймо, що маємо!

    • Ось у Онуфрія, якщо він щирий українець, а не холуй Москви є можливість прийти на об’єднавчий Собор та створити Помісну Українську Церкву

    • Хто вам таке сказав? “А тепер, на зло москалям, будемо мати грека, призначеного турками”
      ———————
      Це Вселенський Патріарх і чому ми маємо бути підпорядковані церкві, яка віддібрала у нашої церкви статус. Якщо на те пішло, то РПЦ має входити у склад Київської митрополії. Треба читати ітсорію і вивчати логіку. Донька не може бути старшою за матір

    • Онуфрій українець????? По перше він молдованин. По друге він раб московії, кіріла та путлера, тобто яничар, манкурт, людина без честі, совісті та національності. Й не грека будемо мати своїм Патріархом, а справжнього Українця, сина цієї землі а не манкурта. Кожен православний народ має право на свою помісну церкву. Крапка. Чим українці гірше від греків, румунів, сербів, грузинів, поляків, кіпріотів, албанців, тощо??? Тим, що були під московією? Так час скинути їхні пута, найпідступнішим з яких є рпц-фсб.

    • Ой, і Вітренко з Симоненком українці. А Нігоян і Жизневський – вірменин і білорус. І що?
      А Ісус взагалі єврей. Не знали?

  3. В Україні церква має бути по духу українською. Марушак правий. Питання про якість і мету участі духовенства у житті суспільства. В Україні Церква відокремлена від держави на законодавчому рівні, але священики є громадянами держави, тому вони не уникають суспільних процесів у житті країни. Це можуть бути різні сторони життя церкви в економіці, в освіті, в національній безпеці (капеланство), в культурі тощо. Не секрет, що багато священиків беруть участь у роботі органів місцевого самоврядування. І це добре, бо свідчить про довіру суспільства до духовенства. Так церква не повинна займатися політикою, бо це суперечить її природі, але впливати на чистоту праці органів державної влади має.

  4. Іуда ..

  5. Порошенку не подобається Філарет і він хоче його замінити. Він дуже переживає. Чому? – Тому, що, якщо брати людину, якій дістануться лаври переможця Томосу, якщо він станеться, і автокефалії, то є два претенденти на перемогу. Це Філарет, який з 1997 року підняв бунт, пройшов через анафему, образи, приниження, гноблення і ризики. Я з ним особисто не знайомий, але вважаю, що людина боролася за автокефалію і визнання канонічності. Є і друга людина – Петро Порошенко, який раптом став президентом , чотири роки про Томос не говорив, але на останньому, коли рейтинги впали, він вирішив зайнятися Томосом. Тепер, коли будуть визначатися, кому дістануться Лаври, тобто дві людини. Якщо Філарета не оберуть главою церкви, то всі лаври дістануться Порошенку і він піде з цим на вибори. Це аморально!

    • А що Порошенко зробив для Томосу? Показово почав виступати і говорити про нього? Примазався, коли зрозумів, що справу зроблено. Сам Порох – прихильник УПЦ МП. А тут, бач, у нього думка змінилася

      • А, дійсно, що Порох зробив для Томосу?
        Насправді Томос з’явитьтся сам собою, без звернення держаних інституцій, просто по щучому велінню))))

  6. В Україні має бути УКРАЇНСЬКА ЦЕРКВА, КРАПКА !!!

    • Кожен православний народ має право на свою помісну церкву. Чим українці гірше від греків, румунів, сербів, грузинів, поляків, кіпріотів, албанців, тощо??? Тим, що були під московією? Так час скинути їхні пута, найпідступнішим з яких є рпц-фсб.

  7. Церква створена Іісусом Христом – Єдина Свята Соборна і Апостольська Церква. Є ще так звані “церкви”, створені гордими, пихатими чоловіками і і жінками. ОБЕРЕЖНО СЕКТА!!!!!!!!!!! Цих “церков” вже створено і створено: Сектоведение. Тоталитарные секты. А. Л. Дворкин. / https://azbyka.ru/sektovedenie-totalitarnye-sekty ./ Мені дуже “сподобався” пункт 15 (Глава 15). Нічого не нагадує?

    • Мабуть, до цього списку тоталітарних сект можна додати і наше збіговисько ПорохоФілів – ще одну “церков” (в лапках) створену самозванцем Порошенко та самозванцем Філаретом, який навіть не має ніякого церковного сану.

  8. Черговий христопродавець залежний від влади. Церква має бути Божою, а не Рошенівською.

  9. Марущак типовий уніатський рагуль з галичини. Чого рагулі грекокатолицькі пхають своє рило до православної церкви. Та пи..дуй на свою галіцію і там смерди уніатством. БИДЛО ГАЛИЧАНСЬКЕ !

Коментування

Ваша електронна адреса не буде афішуватись.